Adolescenti e contesto contemporaneo

Elisabetta Berardi

Abstract


Teens and contemporary context

 The following paper seeks to understand the relational, social and cultural reasons and implications of the relationship young people have with adults, especially in the form of asking (for help or explanations) and looking for the meaning of things through thinking about things themselves. The work develops from a reflection on the relationships that can be observed at the phenomenological level, in schools in relation to possible perspectives of change.


Keyword


Adolescence, school, limit

Full Text

PDF - ARTICOLO

Riferimenti bibliografici


Agamben G., 2009, Nudità, Nottetempo editore, Roma.

Arieès P., (1975), Storia della morte in occidente, Bur, Milano, 2006.

Heidegger M., (1927). Sein und Zeit, M. Niemeyer, Halle, (tr. it. Essere e tempo, 2006, Longanesi, Milano).

Ravaglia G., 2006, Il funzionamento psicologico adulto e quello difensivo, www.risorse-psicoterapia.org .

Sartre J.P., (1943), L'etre et le néant: Essai d'ontologie phénoménologique, Gallimard, Parigi, (tr. it. L'essere e il nulla, 2002, Net, Milano).

Valcarenghi M., 2005, L'insicurezza. La paura di vivere il nostro tempo, Mondadori, Milano.


Refback

  • Non ci sono refbacks, per ora.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.

Utilizziamo i cookie per essere sicuri che tu possa avere la migliore esperienza sul nostro sito. Se continui ad utilizzare questo sito noi assumiamo che tu sia d'accordo con i cookie da noi utilizzati. Per maggiori informazioni clicca qui: Privacy policy e cookie

......................................................................................................................................................................................

Editore: Giuseppe Licari dal 2013 - piazza Lodi 4, 26100 Cremona

Rivista scientifica ISSN: 2281-8960 - registrata presso il Tribunale di Cremona: registro stampa n° 323/2013.