Adolescenti e contesto contemporaneo
Abstract
Teens and contemporary context
The following paper seeks to understand the relational, social and cultural reasons and implications of the relationship young people have with adults, especially in the form of asking (for help or explanations) and looking for the meaning of things through thinking about things themselves. The work develops from a reflection on the relationships that can be observed at the phenomenological level, in schools in relation to possible perspectives of change.
Keyword
Full Text
PDF - ARTICOLORiferimenti bibliografici
Agamben G., 2009, Nudità, Nottetempo editore, Roma.
Arieès P., (1975), Storia della morte in occidente, Bur, Milano, 2006.
Heidegger M., (1927). Sein und Zeit, M. Niemeyer, Halle, (tr. it. Essere e tempo, 2006, Longanesi, Milano).
Ravaglia G., 2006, Il funzionamento psicologico adulto e quello difensivo, www.risorse-psicoterapia.org .
Sartre J.P., (1943), L'etre et le néant: Essai d'ontologie phénoménologique, Gallimard, Parigi, (tr. it. L'essere e il nulla, 2002, Net, Milano).
Valcarenghi M., 2005, L'insicurezza. La paura di vivere il nostro tempo, Mondadori, Milano.
Refback
- Non ci sono refbacks, per ora.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.
......................................................................................................................................................................................
Editore: Giuseppe Licari dal 2013 - piazza Lodi 4, 26100 Cremona
Rivista scientifica ISSN: 2281-8960 - registrata presso il Tribunale di Cremona: registro stampa n° 323/2013.