Design e Narrazione: gli spazi del cibo

Peian Yao, Anqi Cheng, Stefano Follesa

Abstract


La cultura del cibo è sempre stata uno dei capisaldi dell’identità di un luogo che si costruisce nella connessione tra le risorse e le conoscenze locali e la contaminazione che deriva dal rapporto con l’alterità. Il cibo è per un viaggiatore la chiave di accesso alle culture e la scoperta dei luoghi del cibo è scoperta delle città e della sua anima. Oggi il rapporto tra cibo e città è al centro del dibattito culturale sull’evoluzione delle Smart Cities. L’incontro tra Design Narrativo e i territori del cibo può generare fenomeni di rivitalizzazione dei centri urbani ed essere alla base della ricostruzione identitaria delle nostre città.

 

Design and Storytelling: spaces for food

The food culture has always been one of the cornerstones of the identity of the places that is built in the connection between local resources and knowledge and the contamination that derives from the comparison with otherness. Food is for a traveler the key to access to cultures and discover the places where food is consumed means discover the cities and its soul. Today the relationship between food and city is at the center of the cultural debate on the evolution of the Smart Cities. The encounter between Narrative Design and food can generate phenomena of revitalization of urban centers and be the basis of the identity reconstruction of our cities.


Keyword


Street Food; Narrative Urban Space; Spatial Senses; Urban planning

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